FANDOM

Główna fabuła zaczyna się w Sosnowcu około 2004 roku, gdy Maciej De Humo i Babka wraz ze swoim znajomym Rolewskim napadają na lokalny bank. Po zgarnięciu łupu na zewnątrz czeka oddział policji. Gangsterom udaje się dostać do samochodu i rozpocząć pościg, jednak ten kończy się zderzeniem z pędzącym pociągiem. Bohaterowie cudem przeżywają kolizję, ale na miejscu zdarzenia czekają na nich agenci federalni, którzy zabijają Rolewskiego oraz udaje im się postrzelić Huma. Babka po wyeliminowaniu zabójców najlepszego przyjaciela ucieka. Następnie ukazuje się wyjaśnienie, że całe feralne zdarzenie było wcześniej zaplanowane przez Macieja, który zawarł umowę z P.A.P.A (odpowiednik amerykańskiej agencji FBI), wobec której zostanie objęty programem ochrony świadków oraz zmieni nazwisko na „Prządło”

Następnie akcja przenosi się do miasta Krynica w 2013 roku. Maciej mieszka razem z rodziną w Pięknej Krynicy jego ulciy, gdzie regularnie chodzi do psychologa na terapie w celu zapomnienia wydarzeń z przeszłości. Poznaje tam Nyge, który był zmuszony zarekwirować auto jego syna, Macieja Prządła II. Obaj przypadli sobie do gustu (hyhy) i dokonali razem napadu na jubilera, podczas którego Prządło użył charakterystycznego dla siebie zwrotu używanego przez niego w czasie rabunków "Mam drzisz zuy humo". Zdarzenie to wzbudza niepokój P.A.P.Y, którzy boją się rozpoznania przestępcy i pozwania ich za układ. Macieja rozpoznaje również Babka, która ma do niego żal po wydarzeniach w Sosnowcu. Odział P.A.P.A każe Prządłowi, Babce i Nydze pracować dla agencji pod groźbą upublicznienia sekretów obciążających Macieja. W międzyczasie Babka żąda od przyjaciela wyjaśnień związanych z jego upozorowaną śmiercią; zamierza także sprawdzić, kto leży w grobie Macieja. Gdy dowiaduje się, że to Rolewski, zostawia przyjaciela w Sosnowcu, gdzie zostaje wzięty za kochanka Babki i uprowadzony przez Hinczyqa, z którym zatargi miała Babka. Z opresji ratuje go Nyga. Wkrótce jednak Babka wybacza przyjacielowi i pomaga jemu oraz Tigerowi z P.A.P.Y w walce z armią "WesołaPogoda" w celu dokonania wcześniej ustalonego skoku nazwanego „The Big Brzuch”, co oznacza wielki skok na Bank Rezerw Federalnych. Stamtąd kradną 4 tony tłuszczu prapradziadka kuli o wartości około 200 mln dolarów. W międzyczasie bohaterowie poznają Wieprza, który zleca Nydze i jego koledze Drugiej Nydze kradzież aut, za które później nie wypłaca obiecanych pieniędzy. Pewnego dnia w domu Nygi zjawia się Wieprz, który proponuje Nydze zabójstwo Prządła. Nyga staje przed trudnym wyborem wraz z trzema możliwościami...

CDNNN

Więcej z Fandomu

Losowa wiki